1. Fii un model pentru echipă
Ca CEO/manager de restaurant, tu ești persoana cea mai importantă! Așadar, ceilalți angajați se raportează permanent la tine. Fie că îți place sau nu, comportamentul echipei tale ține, în primul rând, de tine. Echipa se comportă asemenea persoanei care o conduce. Dacă tu vii la job supărat, cu o dispoziție proastă, ce fel de comportament crezi că vor avea angajații tăi? La fel ca al tău! Pe de cealaltă parte, dacă tu vii la restaurant cu zâmbetul pe buze și cu o atitudine bună, ai cele mai mari șanse ca angajații tăi să îți copieze atitudinea.
2.Transformă ședințele monotone în discuții plăcute
În general, ședințele cu angajații sunt destul de dificile. Unii dintre ei pot fi chiar supărați, deranjați de faptul că trebuie să-și piardă din timpul lor liber ca să te asculte pe tine. De aceea, este recomandat să faci ședințele cât mai plăcute și amuzante. Îți sugerăm să introduci în toate ședințele icebreakers și exerciții de teambuilding. Nu durează decât câteva minute, dar au un impact considerabil asupra întregii atmosfere din timpul ședinței.
3. Răsplătește-ți angajații!
Este recomandat să încurajezi permanent competiția sănătoasă dintre angajați, mai ales între cei care iau contact direct cu clienții. De exemplu, îi poți provoca pe ospătari să aducă cea mai mare notă de plată dintr-o săptămână sau o lună. În plus, poți avea o cutie a sugestiilor. Angajații care oferă feedback ar putea fi răsplătiți. Nu trebuie să fie întotdeauna vorba despre bonusuri în bani. Poți să le oferi, de exemplu, bilete la film, vouchere cadou sau zile libere.
4. Nu te zgârci.
În orice restaurant, ospătarii sunt persoanele din prima linie. Pentru că iau contact direct cu clienții, este foarte posibil să li se întâmple adesea să ia contact cu clienți nemultumiți. Chiar și atunci când nu este vina lor. De exemplu, se întâmplă că bucătăriei să-i ia prea mult timp până livrează o comandă. Automat, clientul va fi nemulțumit și sunt șanse să devină chiar nervos. Cine crezi că va trebui să aplaneze situația? Cu siguranță nu bucătarul sau vreunul dintre angajații de la bucătărie.
Totul depinde de ospătari și de abilitățile lor de a se descurca într-o astfel de situație. Așadar, permite-le și chiar încurajează-i să ofere o cafea, o bere sau un desert din partea casei, atunci când au de-a face cu un client nemulțumit.
5. Respectă-ți echipa!
Restaurantele au și ele ierarhiile lor. Unii dintre angajați sunt manageri, iar alții spălători de vase. Oricare ar fi însă funcțiile lor, toți sunt esențiali pentru buna desfășurare a activității dintr-un restaurant. Comportă-te respectuos cu fiecare în parte și asigură-te că și ei se respectă unii pe ceilalți.
6. Cunoaște-ți angajații!
Este esențial să-ți cunoști cât mai bine echipa cu care lucrezi. Poți discuta cu angajațăă tăi despre viața personală, fără a intra în intimitățile lor. Puteți vorbi despre copii, despre hobby-uri, activitățile lor preferate din timpul liber. ce interese și planuri de viitor au. Arată-le că tu îi consideri mai mult decât simpli bucătari, ospătari sau spălători de vase.
7. Rezolvă rapid conflictele din echipă
Conflictele dintre angajați sunt inevitabile. Întotdeauna va exista cineva care se va simți nedreptățit, va fi nemulțumit de liberele primite, de program sau chiar de salariu. Indiferent care ar fi problema angajaților tăi, trebuie să te asiguri că o rezolvi imediat ce o descoperi. Altfel, ea va rezulta în și mai multe probleme, iar rezolvarea tuturor va fi mult mai dificil de realizat.
8. Creează o atmosferă plăcută!
Afacerile sunt lucruri foarte serioase. Totuși, asta nu înseamnă că nu se pot desfășura într-o atmosferă plăcută. Fă glume cu angajații sau clienții tăi, arată-le și partea ta prietenoasă!
9. Ține cont de părerea angajaților!
Este esențial ca angajații să-și poată spune părerea și punctul de vedere. Cere-le angajaților să vină cu sugestii pentru îmbunătățirea activității din restaurant! Sugestiile pot viza orice domeniu al afacerii: meniu, promoții, decorațiuni interioare, etc. Vei rămâne surprins de câte idei bune se adună.
10. Spune mulțumesc!
Deși pare cel mai ușor lucru din toată lista, de cele mai multe ori este cel mai omis. Mulțumește angajaților tăi cu orice ocazie, pentru a le arăta cât de mult îi apreciezi pe ei, dar și munca lor!